Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jest umowa na system sterowania ruchem dla dróg S6 i S7. Wartość to niemal 180 mln zł! Powstanie m.in. Centrum Zarządzania Ruchem

OPRAC.:
Rafał Mrowicki
Rafał Mrowicki
Jest umowa na system sterowania ruchem dla dróg S6 i S7! Na zdj. Obwodnica Trójmiasta – droga ekspresowa S6
Jest umowa na system sterowania ruchem dla dróg S6 i S7! Na zdj. Obwodnica Trójmiasta – droga ekspresowa S6 Przemyslaw Swiderski
Regionalny Projekt Wdrożeniowy w obszarze dróg ekspresowych S6 i S7 w województwie pomorskim i warmińsko-mazurskim z podpisaną umową. System pozwoli na sprawne zarządzanie ruchem na drogach ekspresowych, co przełoży się na bezpieczeństwo i płynność ruchu. Jego wartość to niemal 180 mln zł.

System sterowania ruchem dla dróg S6 i S7. Podpisano umowę

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na powstanie Regionalnego Projektu Wdrożeniowego w obszarze dróg ekspresowych S6 i S7 w województwie pomorskim i warmińsko-mazurskim, oraz Centrum Zarządzania Ruchem w Dworku. Zadanie powstaje w ramach projektu Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem Drogowym na sieci TEN-T Etap I.

Wykonawcą jest konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones oraz Aeronaval de Censtrucciones Instalaciones (partnerzy). Wartość zamówienia podstawowego wynosi 178 979 864,00 zł.

Regionalny Projekt Wdrożeniowy w województwach pomorskim i warmińsko-mazurskim obejmie ok. 31 km drogi ekspresowej S6 oraz 200 km drogi ekspresowej S7. Projekt składać się będzie przede wszystkim z odpowiednio wyposażonego Centrum Zarządzania Ruchem w miejscowości Dworek przy S7 oraz z urządzeń rozmieszczonych w pasie drogowym, służących m.in. zarządzaniu ruchem oraz przekazywaniu aktualnych informacji kierowcom – informuje Piotr Michalski z GDDKiA.

Dla pobierania danych o sytuacji na drogach, by sprawnie zarządzać systemem, zostaną zainstalowane:

  • stacje pomiarowe ruchu drogowego oraz zapewniające wykrywanie zdarzeń drogowych, takich jak: zator, nagła zmiana warunków ruchu czy pojazd jadący pod prąd,
  • kamery służące pozyskiwaniu obrazu z dróg objętych systemem zarządzania ruchem,
  • kamery służące do pomiaru czasu przejazdu,
  • stacje meteorologiczne.

W celu informowania kierujących pojazdami powstaną:

  • znaki zmiennej treści, służące do informowania kierowców m.in. o zdarzeniach drogowych, zatorach, objazdach, stanie nawierzchni drogowej czy innych zagrożeniach występujących na danym odcinku drogi,
  • znaki wskazujące trasy objazdu w przypadku wystąpienia takiej konieczności, np. wypadku drogowego,
  • znaki zmiennej treści służące do informowania o warunkach pogodowych,
  • urządzenia do nadawania komunikatów radiowych CB oraz zapewniające łączność kierowców z operatorem Centrum Zarządzania Ruchem,
  • tablica informująca o czasie oczekiwania na przejściu granicznym.

Projekt Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem Drogowym na sieci TEN-T Etap I uzyskał dofinansowanie w kwocie ponad 123 mln euro ze środków unijnych w ramach instrumentu „Łącząc Europę”. Jest on prowadzony pod nadzorem Komisji Europejskiej, poprzez agencję wykonawczą CINEA.

WSZYSTKO DLA KIEROWCÓW:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto