Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Byciobusem do Mądrzechowa i części Udorpia. Komunikacja miejska sięga dalej

Redakcja
Dziś (wtorek) byciobusy - autobusy komunikacji miejskiej pojechały do Mądrzechowa oraz części Udorpia. Komunikacja miejska w gminie Bytów rozszerza się.
Dziś (wtorek) byciobusy - autobusy komunikacji miejskiej pojechały do Mądrzechowa oraz części Udorpia. Komunikacja miejska w gminie Bytów rozszerza się. Sylwia Lis
Dziś (wtorek) byciobusy - autobusy komunikacji miejskiej pojechały do Mądrzechowa oraz części Udorpia. Komunikacja miejska w gminie Bytów rozszerza się. Mieszkańcy liczą, że już niedługo autobusem dotrą nad jezioro Jeleń.

Dziś (wtorek) byciobusy, czyli autobusy komunikacji miejskiej dotarły do Mądrzechowa i Udorpia. Tym samym sieć miejskiego transportu rozrosła się o kolejne miejscowości.

Rano uruchomiono cztery nowopowstałe linie: 3, 3A, 3B w kierunkach Mądrzechowa (Kościół, ul. Brylantowa, Zbożowa) oraz linia 4 w kierunku Udorpie/Leśna i Udorpie/Miastecka) przez Drzymały/Kwiatową, Tartaczną.
Rozkład pozostałych linii pozostaje bez zmian.

Komunikacja miejska w Bytowie funkcjonuje już od prawie trzech lat i cieszy się olbrzymim powodzeniem. Potwierdzają to badania ankietowe. Wśród respondentów powszechnie pojawiał się apel o rozszerzenie istniejących linii i objęcie usługą dowożenia mieszkańców okolicznych wiosek. Dotyczył właśnie osiedla Leśna w Udorpiu oraz Mądrzechowa.

Aktualnie z komunikacji miejskiej w Bytowie korzysta około 2 500 pasażerów dziennie, a w roku ubiegłym byciobusami podróżowało łącznie ponad 60 tys. osób miesięcznie.

- Objęcie komunikacją miejską miejscowości Mądrzechowo jest podyktowane nie tylko wnioskami mieszkańców tej miejscowości, ale przede wszystkim analizą potrzeb, a zarazem możliwościami finansowymi gminy Bytów - wyjaśnia Ryszard Sylka, burmistrz Bytowa. - Mieszkańcy Mądrzechowa to stosunkowo młode osoby, które pracują głównie w Bytowie i codziennie dojeżdżają do pracy. Podobnie przedstawia się sprawa dojazdów dzieci i młodzieży do szkół. W ostatnich latach niemal wszystkie sklepy wielkopowierzchniowe lokalizują się w północnej części miasta, co niejako wymusza, również na mieszkańcach Mądrzechowa korzystanie z własnych środków lokomocji o ile nie będzie komunikacji miejskiej. Ważnym aspektem jest możliwość dojazdu do bytowskiego szpitala i powrót do domu.

Istotną przesłanką przemawiającą za wprowadzeniem komunikacji miejskiej do Mądrzechowa jest potencjał rozwojowy. Zgodnie z przyjętym w 2019 roku miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego miejscowość ta docelowo ma być zamieszkana przez około 3 tysięcy mieszkańców.

- Wprowadzenie 3 połączeń rano, trzech połączeń w godzinach wczesno popołudniowych oraz trzech połączeń popołudniowo - wieczornych powinno zagwarantować minimum potrzeb - dodaje Ryszard Sylka. - Ewentualne wprowadzenie dodatkowych połączeń lub zmiany godzin przejazdów powinny wynikać z analiz, które należy przeprowadzić po kilku miesiącach funkcjonowania komunikacji miejskiej. Koszt wprowadzenia nieodpłatnej komunikacji miejskiej na nowych liniach jest trudny do oszacowania, ponieważ obsługujący te linie operator zostanie zobowiązany do wykonywania usługi podobnym autobusem zarówno pod względem wymogów technicznych jak i wizerunkowych oraz do posiadania autobusu zastępczego. Wszystkie koszty związane z eksploatacją autobusów będą spoczywały na operatorze. Szacuje się, że roczny koszt realizacji tej uchwały wyniesie od 300 do 500 tys. zł w zależności od liczby kursów.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Byciobusem do Mądrzechowa i części Udorpia. Komunikacja miejska sięga dalej - Głos Pomorza

Wróć na bytow.naszemiasto.pl Nasze Miasto